Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Mikä on Training for Warriors?

Haluatko polttaa rasvaa, parantaa kuntoasi, kasvattaa lihasmassaa sekä parantaa itsetuntoasi? Kaipaatko motivoivaa ja inspiroivaa harjoitteluympäristöä? 

 

Tuhannet eri urheilulajien huiput ovat käyttäneet Training for Warriors -ohjelmaa parantaakseen fyysistä suorituskykyään ja henkistä vahvuuttaan. TFW ei ole kuitenkaan pelkästään urheilijoita varten. Se sopii erinomaisesti ihmisille, jotka haluavat voida paremmin ja saavuttaa elämässään enemmän. TFW-treeneissä saavutat uskomattomia tuloksia ja voitat itsesi!

 

TFW:n erottaa muista metodeista sen kokonaisvaltainen lähestymistapa harjoitteluun. Se yhdistää monipuolisen lämmittelyn, nopeus-, voima-, kestävyys- ja liikkuvuusharjoittelun sekä henkisen- ja ravintovalmennuksen ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi. Kaikkia harjoittelun osa-alueita ohjaa filosofiset toimintaperiaatteet, jotka luovat pohjan TFW-metodille. Lopputuloksena on monipuolinen, turvallinen ja tehokas harjoitusohjelma, jonka avulla jokaisen on mahdollisuus saavuttaa tavoitteensa ja toteuttaa unelmansa!

 

Training For Warriors (TFW) on valmentaja Martin Rooneyn kehittämä ainutlaatuinen valmennusmetodi. Yhdysvaltalainen Rooney loi metodin alunperin erityisesti huippu-urheilijoiden tarpeita silmälläpitäen, mutta huomasi vuosien varrella lähestymistapansa sopivan erinomaisesti myös tavallisille kuntosalikävijöille. TFW yhdistää erityisellä tavalla sekä kehon että mielen harjoittamisen ja tarjoaa välineen kaikille niille, jotka haluavat parantaa kuntoaan, suorituskykyään tai yleistä terveyttään – unohtamatta henkistä vahvuutta. TFW:n yksi tärkeimmistä tavoitteista onkin vapauttaa jokaisen oma sisäinen taistelija eli “Bring out the Warrior within”.

Ota Training For Warriors -haaste vastaan ja ilmoittaudu mukaan jo tänään!

 

Vieraile myös kansainvälisillä Training for Warriors -sivuilla saadaksesi lisää tietoa toiminnastamme maailmalla.

www.trainingforwarriors.com

 

FAQ – Usein kysytyt kysymykset

MITEN TFW EROAA MUISTA TOIMINNALLISISTA HARJOITUSOHJELMISTA?

1. Ei ennakkoon määrättyjä painoja harjoitteissa, TFW ohjelmointi määrää liikkeet, sarjat ja toistot. Painot määritetään treenaajan oman tason mukaan, tarkoituksena aina nostaa treenaajan tasoa parhaalla mahdollisella tavalla.

 

2. Keskittyminen liikkeiden puhtauteen, ei yli korosteta painojen määrää. Enemmän painoarvoa kuinka puhtaasti liike suoritetaan ja vahvan tekniikan päälle aletaan nostamaan painoja, tärkeämpää on tehdä liikkeet puhtaasti kuin nostaa paljon painoa!

 

3. Tapa tehdä asiat raskaimmalla mahdollisella tavalla, ei kippejä tai heilautuksia. Puhdasta voimaharjoitelua filosofiana tehdä liikkeet aina mahdollisimman puhtaasti(raskaasti). Hyödynnetään myös tempoa liikkeissä ja hidastetaan vauhtia, pyritään hakemaan tulosta ja kehitystä toistojen sijaan.

 

4. Panostus valmennukseen. TFW treenit ei ole pelkästään ohjattuja, vaan haluamme tuottaa laadukasta valmennusta. Valmentajat ohjaavat harjoituksen kulkua, vaativat lisää, vaativat vähentämään kuormaa, korjaavat tekniikkaa, tsemppaavat ja sparraavat.

 

5. Riski / hyöty. Harjoitusten liikkeet valitaan niiden turvallisuuden perusteella. Tietyt harjoitteet (kippileuat, muscle-upit, jotkin painonnostoliikkeet, käsilläseisonta punnerrukset) ovat haastavia ja eivät välttämättä sovellu tavalliselle ihmiselle, joka haluaa pudottaa painoa ja kasvattaa lihasta. Samoja tuloksia saa turvallisemmin myös muilla liikkeillä, suosimme turvallisempia vaihtoehtoja.

 

6. TFW ei ole kilpaurheilua, vaan systeemin tarkoitus on kehittää treenaajaa. Emme kilpaile harjoituksissa toisiamme vastaan vaan olemme yhtä joukkuetta! Jokainen lähtee nykytilanteesta kehittämään itseään, pudotettu paino ja voimatasojen nosto luo itsevarmuutta ja lisää hyvinvointia arkeen. Se on missiomme.

MINULLA EI OLE KOKEMUSTA KUNTOSALISTA JA LÄHTÖKOHTANI ON NOLLA. PÄRJÄÄNKÖ SILTI MUKANA?

Road to Warrior kurssilla jokainen aloittaa siltä tasolta missä on. Harjoittelun tarkoituksena on kehittää kutankin harjoittelijaa niin voimatasoiltaan, kuin koordinaatiolta ja kunnoltaan paremmaksi. Vaikka harjoittelu tapahtuu ryhmissä ja pareittain niin jokainen tekee harjoittelua omalla tasollaan, itseään kehittäen, valmentajan ohjauksessa ja ryhmän tukemana. Lähtökohtasi on juuri oikein kurssille.

KUINKA SUURESSA OSASSA PAINONNOSTO ON TREENEISSÄ?

Painonnosto on ihan huippulaji, mutta se ei ole olennainen osa TFW harjoittelua. Voimme käyttää painonnostoa harjoituksissa, mutta pääpainossa painonnosto ei ole. Miksi näin?

 

Painonnosto vaatii paljon aikaa, liikkuvuus ja tekniikka harjoittelua, ennenkuin alkaa tuottamaan tulosta. Ennen painonnoston aloittamista tulisi olla tietty voimataso hankittuna. Jos alkaa panostamaan painonnostoon, harjoittelu aloitettaisiin harjanvarrella ja kaikki siihen käytetty aika on poissa tuottavammasta voimaharjoittelusta.

 

Mikäli painonnosto kiinnostaa enemmän niin suosittelemme painonnosto seuraa.

MITÄ TARKOITTAA TFW DOJO?

Do - road ja Jo - enlightenment, eli vapaasti suomennettuna paikka missä kehitetään omaa itseä fyysisesti ja henkisesti. Kuntosalilla käydään ja TFW Dojolla harjoitellaan.

Tuntikuvaukset

RTW = Road To Warrior

Road To Warrior on peruskurssin tunti, jossa harjoitellaan isojen liikkeiden tekniikoita ja paljon muuta.

 

HURRIKAANI 1 & 2

Hurrikaani on harjoitteena lyhyt ja voimakas kuten hurrikaani myrsky ja se onkin TFW-metodin ylpeys. Tunneilla tehdään monipuolisesti toiminnallisia harjoitteita, joiden vaikutuksista sekä syke että upea fiilis antavat nostetta päivääsi. Hurrikaani kehitettiin aluksi kamppailu-urheilijoiden tarpeisiin, mutta pian huomattiin, että harjoitus soveltuu kaikille, jotka haluavat polttaa rasvaa, kasvattaa suorituskykyä ja henkistä voimaa. Tunnilla käytetään kehonpainoharjoitteiden lisäksi erilaisia salin välineitä. Harjoitus kehittää voimaa ja kestävyyttä sekä kasvattaa henkistä kanttiasi.

 

VOIMA 1 & 2

Voimaharjoittelu on TFW-metodin kulmakivi. Voimaominaisuuksien oikeaoppinen kehittäminen luo perustan kaikelle harjoitukselle, mutta on myös jokapäiväisen jaksamisen perusta. Tunneilla käytetään monipuolisesti salin kaikkia välineitä: kahvakuulia, levytankoja ja vapaita painoja.

Voimaominaisuuksien kehittämiseksi voimatunneilla harjoitellaan perusliikkeitä kuten maastavetoa ja erilaisia kyykkyharjoitteita. Myös eri punnerrukset ja leuanvedot tulevat tutuiksi. Voimaharjoittelutunnit sopivat kaikille lähtötasosta riippumatta.

SPEED & STRENGTH (NOPEUS & VOIMA)

Hurrikaani ja voimatuntien yhdistelmä. Harjoittelussa käydään läpi nopeusvoima-voimakestävyys ja räjähdysvoiman harjoitteita.

 

Järkevä harjoittelu

TFW suosittelee harjoittelussa noudatettavan kaavaa 4D + 4E (4 Days + Forever). Kaava tarkoittaa maksimissaan kahta voimaharjoitusta ja kahta hurrikaanituntia viikossa sekä vähintään kahta lepopäivää viikossa. Harjoittelun lisäksi riittävä lepo ja oikeaoppinen ravinto mahdollistavat parhaimman mahdollisen palautumisen ja harjoituksen vaikutuksen.

 

TFW ei ole urheilulaji, vaan elämäntapa ja filosofia, jonka avulla pääset eteenpäin elämässäsi ja saat lisäenergiaa arjen haasteisiin.

 

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?